Tweedde stageweek

16 september 2018 - Hamrun, Malta

Maandagochtend kreeg ik het verschrikkelijke nieuws te horen dat mijn oom was overleden, dus die dag ben ik thuis gebleven van stage. Mijn stagebegeleidster was erg medelevend en begreep me helemaal, dit was erg fijn om te horen! Ze is erg lief en heeft het beste met je voor. Deze dag heb ik dus ook niet veel gedaan dan uitrusten en heb boodschappen gedaan samen met Nina. De avond heb ik ook niet veel gedaan en ben op tijd naar bed gegaan aangezien ik dinsdag weer naar stage ging.

Dinsdag ochtend, ik stond op tijd op en maakte mijn boterhammetjes klaar voor vandaag. Samen met Yoni liepen we naar de bushalte en pakte de bus richting stage. Het was erg rustig toen we binnen kwamen, de peuters en de baby's zaten op 1 groep. We gingen erbij zitten en gingen een beetje spelen met de kinderen. Rond 10 uur kregen ze hun ontbijt/snack. De meeste kinderen eten yoghurt of van die kelloggs. Na het ontbijt gingen de kinderen weer terug naar hun eigen groep. Ik zat vandaag op de baby groep en Yoni bij de peuters. Ik zat bij de baby's op de mat en had met hun gespeeld, rond half 12 gingen ze lunchen. Er werd aan mij gevraagd of ik de baby de fles wou geven, nadat ik de fles had gegeven ging ik naar de keuken en daar ging ik de rest helpen. Het is zoals iedere dag tijdens het eten chaos. Je moet echt strikt zijn tegen de kinderen, maar de meeste luisteren niet echt. Nadat iedereen klaar was, gingen de kinderen plassen en naar bed. Ze slapen hier op de mat van de baby's en de baby's slapen in kinderwagens. Ze hebben hier geen slaapkamers met bedden dan wat ik gewend ben in Nederland. Ik ging helpen met de baby's in de kinderwagen te leggen en daarna kregen Yoni en ik pauze. Even lekker een halfuurtje gerust. Nadat onze pauze voorbij was lagen alle kinderen nog te slapen, we konden verder ook niemand helpen omdat alles al gedaan was. Dus we gingen bij de collega's zitten en wachten tot er iemand wakker werd. Tot onze verbazing zei een collega tegen ons dat we maar naar huis moesten gaan aangezien er toch niks te doen was en het mooi weer was. Yoni en ik waren aan het overleggen of we gewoon zouden blijven of dat we toch gingen, maar de collega zei meteen weer. Ga lekker shoppen en genieten van de zon, we zien jullie morgen wel weer. Dus we waren vandaag lekker op tijd klaar. Toen we thuis waren hebben we gewacht op de rest en hebben we pizza's gegeten. S avonds weer oprijd naar bed want om 6 uur ging de wekker weer.

Woensdag toen we op stage waren, waren er opeens 3 zieken. Dus er stonden maar 3 mensen op de groepen en dan Yoni en ik nog. Dit beloofde een hectische dag. We zaten deze hele dag in 1 groep en niet gesplitst. Nadat de kinderen hun ontbijt/snack hadden gehad besloten Yoni en ik de keuken op te ruimen en te poetsen. Hier is normaal een assistent voor die dat doet maar die was ook ziek vandaag. Ze waren hier heel dankbaar voor en konden ons niet genoeg bedanken voor onze hulp. Wij vonden dit heel raar aangezien het in Nederland gewoon heel normaal is en het gewoon vanaf dag 1 van je verwacht wordt. Ik vond het wel fijn dat ze zo dankbaar waren. Nadat we klaar waren gingen we de kinderen die een luier hadden verschonen en trokken de kinderen een zwemluier aan. Dit geen heel ongeorganiseerd aangezien de kinderen niet luisteren en overal lopen. Dit was heel lastig om op te pakken maar het was wel gelukt. Daarna gingen we naar buiten, het was erg warm en het was pas half 11. Een slang water ging aan en de kinderen werden nat gespoten, tot mijn verbazing waren er heel veel kinderen aan het krijsen en echt aan het huilen. Ze waren bang voor het water of ze vonden het echt niet leuk. Deze kinderen gingen dus maar weer naar binnen. Ik heb verschillende kinderen afgedroogd en de kleren weer aangedaan zodat ze binnen weer konden spelen. De rest van de kinderen bleven buiten en hebben nog gespeeld tot de lunch was. Toen iedereen weer binnen was gingen ze eten. Na het eten hebben Yoni en ik weer de keuken opgeruimd en gepoetst. Daarna hadden we weer onze pauze. De pauze was voorbij en we liepen weer naar binnen, de rest van de kinderen sliepen natuurlijk nog en konden we weer niet zoveel doen. We hadden gewacht tot er een paar kinderen wakker waren en tot de tijd dat we naar huis konden hebben we met de kinderen gespeeld. Deze avond heeft Yoni spaghetti gemaakt met kip en broccoli. S avonds weer oprijd naar bed.

Donderdag, de laatste stage dag aangezien vrijdag altijd mijn vrije dag is! De 3 collega's waren nog steeds ziek dus de kinderen zaten vandaag weer op 1 groep. Deze dag hebben we niet zoveel anders gedaan dan de andere dagen en de tijd vloog voorbij. Toen we thuis waren had niemand echt honger en hebben we gewoon eieren gegeten en tosti's. S avonds hebben we youtube filmpjes gekeken op de tv en gingen wel redelijk oprijd naar bed.

Vrijdag heb ik heerlijk uitgeslapen. Daarna ben ik samen met Yoni naar het postkantoor gegaan bij ons in de buurt en daar hebben we onze buskaarten gehaald. We moesten eerst 4,- per dag betalen om op en neer naar stage te gaan, nu we onze buskaart hebben gehaald kost het ons maar 1,50 per dag. De bus is hier heel erg goedkoop tegenover in Nederland. De rest van de middag hebben we eigenlijk niks nuttigs gedaan en gewacht totdat Nina thuis kwam. Zij is de enige die de vrijdag geen vrij heeft, zij heeft standaard iedere maandag vrij. Deze avond hebben we ook pizza gegeten. S avonds gingen de meiden op stap. Ik niet. Ik vind het uitgaan hier iets minder. Ik heb tot ongeveer een uur of 12 met de meiden gezeten en spelletjes gedaan, daarna zijn de meiden uitgegaan en ben ik naar bed gegaan. Ik heb nog lekker een film gekeken en ben daarna lekker gaan slapen.

Zaterdag heb ik samen met June onze nagels gedaan. Het kost hier bijna niks tegenover in Nederland. De meiden die onze nagels hadden gedaan waren erg aardig en hebben lekker gekletst. De rest van de middag heb ik niet veel gedaan, de rest had een kater. Ik wou toch iets gaan doen op deze zaterdag avond dus hadden we besloten om naar Valletta te gaan. We gingen ons klaarmaken en gingen met de bus naar Valletta. Daar hebben we gezellig een terrasje gepakt en wat gedronken en veel gekletst. De zondag hebben we de hele dag niks uitgevoerd. Alleen ons bed uitgewassen en opgeruimd. Voor de rest lekker geluierd en genoten van de zondag.

Hieronder zie je de foto's van hoe bij ons het kinderdagverblijf er van binnen uitziet en foto's van dit weekend.

Tot volgende week!

1. Floor:
    17 september 2018
    Ha lieve Anna. Je draai heb je wel al aardig gevonden of niet? Leuk om te lezen. Ook erg mooie foto's. Leuke plaats zo te zien. Liefs Floor